* * * למעלה מ- 40 שנים אני מעורה - בשדה ובאקדמיה - בנושא ליקויי הלמידה. עד החלת חוק חינוך חובה רוב הילדים ל"ל נפלטו מבתי-הספר ולמרות היותם בעלי אינטליגנציה תקינה ומעלה, דרכם אל הלמידה נבלמה. הקשיים שלהם באבחנה, בזיכרון קצר-טווח, בשינון, באוטומטיזציה, בשימור רצפים, בעיבוד מידע הולידו שגיאות כתיב, קריאה מסורבלת, כתיבה משרבטת, לוח כפל שגוי - היינו את הכישלון הלימודי. בעשורים האחרונים הממסד החינוכי הכיר בצרכים המיוחדים של הילדים האלה, יצר עבורם מסגרות אבחון, טיפול והעניק להם הקלות טכניות שבזכותן הם יכולים לממש את היכולות שלהם ולהעפיל לרמת ההשכלה שהם ראויים לה. במשך 34 שנים לימדתי בבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית את נושא ליקויי הלמידה. כדי להעשיר את הידע ולהקל על הלמידה של תלמידי, במקביל להוראה הפרונטלית, בניתי עבורם אתר זה. כאשר עמדתי לצאת לגמלאות והתכוונתי למחוק את האתר, התברר לי שאלפים רבים של אתרים וגולשים התחברו אליו.
כאן עליך לרוץ הכי מהר שאת יכולה כדי להישאר באותו מקום * * * כדי למלא את הפנאי שכפתה עלינו מגפת הקורונה, עלה בדעתי לחדש, לרענן ולהחזיר לרשת את האתר. בניתי אותו לבד, (רואים !!!) אך אני מקווה שהתוכן העשיר והמגוון יפצה את הגולשים על דלות העיצוב. האתר עבר תהפוכות רבות, מערכות ניהול תוכן, שפות שונות ומהמורות נוספות שהטכנולוגיה הסהרורית הציבה. כל שינוי התעלל בו והשאיר משפטים שבורים, מילה אנגלית שהוקפצה למקום שאינו שלה ועוד כהנה וכהנה שגיאות צורמות. אני מנסה לתקן את העיוותים אבל לצערי אני מניחה שפסחתי על חלק מהם. * * * אני מודה לבתי, הגרפיקאית, על עיצוב הלוגו והצעות שימושיות רבות ולאריאל שעזר לי לצלוח מכשלות טכנולוגיות קשות שעמדו בפני בשעת בניית האתר. * * * לקות למידה היא תמונה רב-צורנית, מורכבת ולא מובנת דיה. אני מקווה שהאתר ישפוך מעט אור, יפיג אי-הבנות וימוטט מיתוסים שגויים שדבקו בתופעה זו. האתר מיועד להורים ולמחנכים של הילדים שסובלים מליקויי למידה. המומחים לאבחון ולטיפול בילדים אלה ימצאו באתר את ההיבט החינוכי של הסוגיה. ד"ר אילנה מודלינגר * * * --למידה וליקויי למידה------------------לעמוד הראשי----------------------ד"ר אילנה מודלינגר- |